Sisäiseen hallintoon liittyvät toimet

Joissain määrin pääkäyttäjän arkea rytmittävät myös hallinnollisissa asioissa avustamiset. Tavallisesti nämä ovat rekisteristä otettavia listauksia tai tilastoinnissa käytettäviä lukumääriä. 

Myös talouteen liittyvät käytännönasiat voivat vaatia huomiotasi, esim. varojenjako eli jäsenmaksuosuuksien tilittäminen tehdään tavallisesti vakioaikaan, jotta yhdistyksien talous on turvattu. 

Apupyynnöt voivat tulla hyvinkin äkillisesti ja yllättäen, joten tämän vuoksi vuosikellomainen dokumentaatio esim. kokouksiin ja viestinnän toimiin liittyen, on hyvä olla etukäteen tiedossa. 

Organisaationne lisäksi myös paikallisyhdistykset, alueet ja piirit, voivat tarvita apuasi esim. pöytäkirjojen liitteeksi liitettävien jäsenlistauksien kanssa. Tämä nousee esille eteenkin silloin, jos loppukäyttäjien keskuudessa on tullut henkilöstövaihdoksia ja siellä suunnalla uuden rekisterivastaavan perehdytys tai ohjeistus on jäänyt vajaaksi. 

Tehtävä:

  • Selvitä mihin kaikkeen jäsenrekisterinne sisältämää tietoa hyödynnetään, missä muodossa, millä kriteerein ja mikä on määräaika.
  • Tallenna ajankohdat joko vuosikellodokumenttiisi tai ihan vain omaan kalenteriin tehtävinä. Muista varata riittävästi puskuria toteutuksen ja määräajan väliin, jotta saat tehtyä tehtävät rauhassa ja ehdit tarvittaessa pyyttää tukea asiakaspalvelustamme.