Muutoslomake

Rekisterin ylläpitäjällä on kaksi velvollisuutta, joihin muutoslomake tarjoaa ratkaisun:

  1. Pitää rekisteröidyn tiedot ajan tasalla
  2. Tarjoaa rekisteröidylle mahdollisuuden tarkistaa hänestä tallennetut tiedot

Muutoslomake on aina asiakaskohtaisesti toteutettu ja testatusti käyttöönotettu. Kirjautuminen lomakkeelle tapahtuu hyvin todennäköisesti Avoinen kertakirjautumispalvelulla, joten jäsenen käyttäjätunnus pohjautuu rekisteritietoihin. Jäsen voi itse asettaa uuden salasanan kirjautumisnäkymässä, mikäli hän on sen unohtanut.

Muutoslomake, jonka sisältö on yhdessä teidän kanssanne mietitty, tarjoaa jäsenelle reaaliaikaisen näkymän jäsentietoihinsa. Hän voi päivittää tietojansa niiltä osin, kuin kenttiä on avattu muokattavaksi. Muutokset tallentuvat suoraan rekisteriinne.

Tehtävä:

Mikäli käytössänne on muutoslomake niin:

  1. Selvitä, 
    • mikä tieto toimii käyttäjätunnuksena
    •  mistä osoitteesta muutoslomake löytyy
  2. Luo itsellesi testijäsenen tiedot rekisteriinne ja kirjaudu muutoslomakkeellenne. Silmäile kokonaisuus läpi ja muuta kokeeksi tietojasi. 

Huom: Testijäsenen sähköpostiosoitteen on oltava yksilöllinen eli tämä ei voi olla sama kuin se, joka on tallennettuna rekisterin käyttäjätunnukseen.