Maksumuistutukset

Maksamattomista jäsenmaksuista muistutteleminen on hyvin asiakaskohtaista. Osa ei lähetä laisinkaan karhulaskuja, osalla karhuaa kerran tai kahdesta. On myös mahdollista, että jäsenlehti jää lähettymättä toimien näin hienovaraisena vinkkinä, että joitain oleellista on jäänyt väliin tai sitten asiakasta muistutetaan vähemmän virallisesti sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Myös maksumuistuttelun edellytykset voivat olla erilaiset: vain täysin avoimia jäsenlaskuja halutaan karhuta tai myös osittain suoritetuista peritään puuttuvia euroja. Lisäksi asiakaskohtaisesti voidaan määrittää ns. karhulaskuttamiseen eurorajan.

Karhulaskutukseen liittyvät toiminnot on toteutettu osana rekisteriprojektianne, jolloin tähän liittyvä prosessi on määritetty teidän toimintatapojenne pohjalta ja käyttöönotettu testatusti. 

Tapoja, jolla karhulaskutus tehdään, on tarjolla useampia, joten jos olet epävarma, miten teillä tämä hoidetaan, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tehtävä:

  • Selvitä onko teillä ollut tapana lähettää maksumuistutuksia? Jos kyllä, niin 
    • Mikä on niiden kohderyhmä?
    • Missä vaiheessa maksumuistutukset lähetetään?
    • Millä tavoin tämä tehdään?
    • Kuinka monta kertaa henkilöä karhutaan?
    • Mitä lopulta tapahtuu, mikäli jäsenlaskua ei makseta?
    • Liittyykö maksamattomaan jäsenlaskuun joitain taustalla olevia asioita, esim. lehti jää lähettymättä, mobiilijäsenkortin etuudet poistuvat käytöstä?