Uuden salasanan asettaminen
Jäsen voi itse asettaa itselleen salasanan joko ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä tai silloin, kun on unohtanut salasanansa.
Salasanan asettaminen / uusiminen tapahtuu seuraavasti:
Mene sivulle, jossa kirjautuminen tapahtuu (ks. kuva alla)
Napsauta kirjautumisikkunassa "Tilaa uusi salasana" -linkkiä.
Kirjoita tai kopioi sähköpostiosoitteesi sille varattuun Sähköpostiosoitteesi-kenttään ja napsuta Lähetä-painiketta.
Avaa uuteen välilehteen sähköpostiohjelmasi.
- Huom: Selainta tai välilehteä ei saa sulkea missään vaiheessa prosessia.
Tarkista Saapuneet- ja tarvittaessa Roskaposti-kansiosi.
- Gmailissa tarkista myös muut osiot, joihin Gmail voi kategorisoida viestejä (Lukemattomat, Kaikki muu, Tähdelliset, mainokset jne.).
- Voit myös etsiä "Salasanan palautus" -nimistä viestiä, jonka lähettäjän osoite on noreply@mg.avoine.com tai etsiä sisältöä, jossa esiintyy sana varmistuskoodi.
Avaa Salasanan palautus -sähköposti ja kopioi siellä oleva varmistuskoodi leikepöydälle.
Avaa välilehti, jossa olit napsauttanut "Tilaa uusi salasana" -linkkiä ja liitä varmistuskoodi sille varattuun kenttään.
Uusi salasanasi ohjeiden mukaan.




Muutama huomioitava asia:
Kirjautuvan jäsenen on kuuluttava kohdejoukkoon, jolla on oikeus kirjautua ko. palveluun.
Kohdejoukko määritellään aina toteutuskohtaisesti ja määrittyy tavallisesti rekisteriin tallennetulla haulla, jossa on ns. #api -tägi.
Salasanan asettamisessa käytettävän sähköpostin on oltava sama kuin rekisterissä ja sen kuuluu olla yksilöllinen.
Jos esim. perheenjäsenillä on sama sähköpostiosoite, ei salasanan asettaminen onnistu
Mikäli kirjautujalla on käyttöoikes myös jäsenrekisteriin esim. yhdistyskäyttäjän roolissa, tapahtuu kirjautuminen molempiin palveluihin samalla käyttjätunnuksella & salasanalla.
Mikäli salasana päivitetään toiseksi, kohdistuu vaihdon molempien järjestelmien kirjautumiseen.
Käyttäjätunnuksen tallentaminen selaimen muistiin ei ole suositeltavaa, koska tämä voi vaarantaa palvelun tietoturvallisuuden.