Jäsenlaskutuksen viimeistely
Kun olet kirjannut jäsenlaskut Sensen vakiolaskutukella, jatka seuraavasti:
Laskutuksen viimeistely Netvisorilla
Kun jäsenlaskut on kirjattu ja todettu niiden oikeellisuus, siirretään laskuaineisto Netvisorin suuntaan, josta ne toimittuvat eteenpäin:
Seuraavaksi tiedot siirretään Netvisoriin. Tämän vaiheen voi oletuksena tehdä vain tuotannossa. Varmistathan siis laskurivien oikeellisuuden huolellisesti ennen kuin siirryt tähän vaiheeseen.
- Aluksi Netvisoriin viedään asiakastiedot eli käytännössä jäsenten nimet ja yhteystiedot. Ota taas aiemmassa vaiheessa tallentamasi laskutuksen kohderyhmä ja napsauta Käynnistä toiminto > Päivitä asiakas Netvisoriin. Odota taas rauhassa ja ota vaikka toinen kupponen kahvia. Mikäli jäseniä on paljon, tämä päivitys voi kestää useita minuutteja. Käy vielä lopuksi tarkistamassa Netvisorin puolelta, että asiakkaat päivittyivät sinne oikein. HUOM: Mikäli tässä vaiheessa huomaat virheitä jäsentiedoissa, voit käydä päivittämässä tiedot Sensen puolelle ja siirtämässä asiakastiedot Netvisoriiin uudelleen (joko massana tai yksittäisen jäsenen kohdalta).
- Tämän jälkeen pääset lataamaan varsinaiset laskurivit Netvisoriin. Ota taas aiemmassa vaiheessa tallentamasi kohderyhmä ja klikkaa kohtaa Käynnistä toiminto > Laskuta erässä. Toiminnoista löytyy myös Laskuta -painike, mutta Laskuta erässä -toiminto laskuttaa suuremmat massat nopeammin. Tässä voi silti kestää jonkin aikaa, eli maltathan odottaa kaikessa rauhassa.
Laskutuksen käynnistäminen Netvisorissa
Laskutus käynnistetään Netvisorissa kohdassa Myynti > Avoimet myyntilaskut > Lähettämättömät laskut. Voit valita laskut sähköiseen käsittelyyn napsauttamalla kohtaa Käsittele valitut sähköisesti. Netvisor laskuttaa laskut oletuksena seuraavassa järjestyksessä:
- Kuluttajan e-laskulla, mikäli asiakkaalla on e-laskutiedot tallennettuna.
- Sähköpostilaskulla, mikäli asiakkaalla on sähköposti kohdassa Sähköpostilaskuosoite
- Paperilaskulla