Sähköpostilaskutus

Tyypillisesti laskut on mahdollista lähettää Sensestä myös sähköpostilla. Tätä mahdollisuutta kannattaa käyttää harkiten, koska:

  • Sähköpostit saattavat päätyä vastaanottajan roskapostikansioon
  • Vastaanottajan sähköpostipalvelin saattaa tulkita sähköpostin roskapostiksi, jolloin se ei saavu perille edes jäsenen roskapostikansioon
  • Vastaanottaja voi erehdyksessä jättää sähköpostin lukematta tai päättää palata siihen paremmalla ajalla, jolloin saapunut viesti saattaa unohtua
  • Vastaanottaja kokee sähköpostilaskun epäluotettavaksi ja jättää sen siksi maksamatta

Sensen sähköpostit lähetetään Mailgun-nimisen palvelun kautta. Mikäli sähköposti ei syystä tai toisesta vaikuta menneen perille, on Vitec Avoinella vain rajalliset mahdollisuudet selvittää tähän syytä. Mikäli epäilet, ettei Sensestä lähetetty sähköposti ole mennyt perille, ole yhteydessä asiakaspalveluumme. Toimita meille tällöin sähköpostiosoite ja lähetysajankohta.

Asiakaspalvelumme voi tarkistaa, onko sähköposti lähtenyt eteenpäin Mailgunista. Lisäksi joskus vastaanottavan pään sähköpostipalvelimet saattavat palauttaa tiedon roskapostiksi tulkitusta viestistä.

Mailgunissa on olemassa lisäksi ns. estolista. Vastaanottajan sähköpostiosoite voi joutua estolistalle, mikäli hänelle on yritetty lähettää useita sähköposteja ja ne eivät ole menneet perille esimerkiksi täynnä olevan sähköpostilaatikon vuoksi. Asiakaspalvelumme voi vapauttaa sähköpostin estolistalta.

Jotta sähköpostilaskut kuitenkin tulisivat maksetuksi, suosittelemme esimerkiksi:

  • Jäsenlaskutuksen yhteydessä tehtävää aktiivista jäsenviestintää esim. Facebookissa tai jäsenlehdessä ja -tiedotteissa.
  • Jäsenmobiilia tai muuta jäsenpalvelua, josta laskun tiedot ovat tarkasteltavissa ja maksettavissa
  • Tekstiviestiä, joka lähetetään Sensestä sähköpostilaskun yhteydessä

Lisätiedot: asiakaspalvelu@avoine.fi