E-laskun tilaus
Jotta jäsenelle voi lähettää e-laskuja, tulee jäsenen ensin tilata e-lasku omassa verkkopankissaan. Tilaus tapahtuu tyypillisesti silloin, kun jäsen on maksamassa paperilaskua. Tällöin useimmat verkkopankit tunnistavat, että järjestön tiliin on liitetty e-laskun tilausmahdollisuus ja ehdottavat jäsenelle e-laskun tilausta.
Vaihtoehtoisesti jäsen voi tilata e-laskun verkkopankissaan Tilaa e-laskuja -kohdassa. Tässä on hieman vaihtelua pankeittain.
Käytännössä jäsen etsii ensin laskuttajan tiedon haulla (=järjestön nimi). Kun oikea laskuttaja on löytynyt, hän kirjoittaa vielä yksilöintitietonsa e-laskun tilaustietoihin. Sense-rekisterissä yksilöintitietoina ovat aina jäsennumero ja viitenumero. Nämä tiedot löytyvät jäsenlaskulta.